Tulpaner

Jag älskar tulpaner. Vem gör inte det??? Framförallt tror jag att jag behöver se en vas med krispiga, färgglada tulpaner i huset. Som en bekräftelse på att våreLägg till bildn kommer. Trots lynnigt marsväder som kastar mig mellan hopp och förtvivlan. 
Att köpa tulpaner är en vetenskap. Tyvärr faller jag ofta förLägg till bild 10-pack tulpanerna i mataffären/macken. MEN hur ofta är DET lyckat???? Ibland dö
r de direkt. För det mesta tynar de sakta bort utan att ha varit så där riktigt ljuvliga som jag alltid hoppas på att de ska vara. Det är bara att bita ihop och gå till dyra floristen. En eller två gånger per år...
Jag har kommit på att min man sedan många år utarbetat en strateLägg till bildgi för att undvika att köpa tulpaner till sin underbara (nåja, jag är ju jävig...) fru. Han säger att han bara kommer att få stryk om han kommer hem med blommor, för eftersom han aldrig gör det så kommer jag tro att han varit ute på dumheter. Smart. Det blir ju en affirmation som bli mer och mer sann ju mer åren går. Jag köper tulpaner själv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0