Hört i badhuset - igen...!

Tydligen är det i simhallen i Linköping man ska hänga för att få koll på livets viktigare frågor... (se tidigare inlägg). Var där igår igen. Hörde då en liten barnröst: " Mamma, jag tycker om vårt universum!". 
Hörde inget svar från mamman, men det fick mig att fundera... Vad gör man om man inte gillar sitt universum? Det får nog bli en fråga mellan dig och din Gud. Eller uttryckte barnet sig bildligt och refererade till den lilla familjens universum? Där är det också viktigt att man trivs, och nog finns det dom som vantrivs i sitt universum.

Det riktigt stora kan rymmas i det mycket lilla.

Yours truly

Kommentarer
Postat av: wintermute

Underbart! Den kommentaren kommer jag att bära med mig! Spelar ju mindre roll vilket universum barnet syftade på. Det finns hopp för framtiden!:)

2009-04-29 @ 16:27:02
URL: http://wintermute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0