Sommardvala - svammelvarning

Jaha. Jag har fått klagomål på att min blogg legat nere under sommaren. Jag har övat mig på att vara i nuet! Igår var jag på högsätet för inhämtande av kunskap igen - just det badhuset. På vägen dit tänkte jag på nystarter. Vi tar generellt sett väldigt allvarligt på nyår (i alla fall i den västerländska kulturen). Då ska det till nyårslöften och sundare livsstil i parti och minut. Bla ha bla ha! I den riktiga världen, där de flesta av oss lever, är det hösten som innebär en nystart på året. Vi har vilat och förhoppningsvis vuxit i erfarenhet, insikter och upplevelser under sommaren. Själv har jag läst böcker och annat om "det kvinnligas plats i det heliga" (låter mer begripligt på engelska - the Sacred Feminine) och det är inte klokt vad klok jag blivit!!!  
Skolorna drar igång. Barnen som har vuxit ur både kläder och årskurser kastar sig in i nya upplevelser. Jobbet drar iväg med mig på nya upplevelser.

Konstigt: Naturen går i vila på hösten för att födas på nytt till våren. Människor går till vila på sommaren för att födas på nytt till hösten. Ett helt nytt påfund. För ett par generationer sedan arbetade vi som mest under sommaren och kunde ta igen oss något under den mörkare årstiden. Det finns faktiskt fortfarande sådana människor. De kallas bönder och de är ett utdöende släkte. Jag tycker vi alla ska göra något bra och krama en bonde!

kan man publicera sådant svammel??? Den som lever få se!

"If God is male, then male is God". Tänk på det du!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0